Підключення електродвигуна
Асинхронний двигун являє собою двигун змінного струму. Перед придбанням такого виробу слід переконатися у його якості, надійності та відповідності всім затвердженим нормам. Це гарантує вам ефективну роботу цього виробу та безпеку підконтрольного обладнання.
Щоб зробити підключення електродвигуна, необхідно керуватися потрібними знаннями. Крім того, слід брати до уваги такі параметри виробу:
- тип;
- рід струму;
- потужність та частота;
- обороти за хвилину;
- тип з'єднання обмоток (зірка або трикутник);
- номінальна напруга;
- номінальний струм.
Схема підключення однофазного електродвигуна АІРЕ
Зверніть увагу на те, що потужність, вказана на бирці електродвигуна, саме механічна, а не електрична, як здається на перший погляд. Зазвичай, у представлених виробах електрична потужність перевищує механічну. Це робиться для того, щоб забезпечити запас цього параметра.
Дуже часто трапляється так, що необхідна схема підключення електродвигуна не узгоджується з паспортом пристрою. Такий підхід передбачає досить суттєве зменшення ККД, однак у деяких випадках є цілком виправданим кроком задля досягнення сторонніх цілей. Електродвигуни зустрічаються однофазні та трифазні. Підключення кожного з них має особливості.
Підключення однофазного електродвигуна
У тому випадку, коли розміщується тільки одна обмотка, то поле всередині статора буде не обертовим, а нести пульсуючий характер. Це означає, що для забезпечення пуску необхідно розкручувати вал вручну. Така проблема вирішується додаванням додаткового елемента – пускової обмотки. Вона є другою фазою, зрушеною на 90 градусів. Така обмотка штовхає ротор у момент увімкнення приладу.
В даний час однофазний асинхронний двигун має 2 обмотки – пускову та робочу. Робоча обмотка постійно перебуває у включеному стані, а пускова включається на короткий проміжок часу (приблизно 3 секунди) запуску вала. Перевірити тип обмотки можна за допомогою звичайного тестера. Для запуску мотора достатньо подати напругу 220 Вольт на обидві намотування. Відразу після того, як буде досягнуто потрібної кількості обертів, пускову намотку відключають.
Омічне опір використовується для зсуву фази. Для цих цілей необхідні конденсатори індуктивності. Опір може бути у вигляді частини пускової обмотки, а не окремого резистора. Індуктивність котушки в цьому випадку не змінюється, а опір значно збільшується за рахунок великої довжини струмопровідного кабелю.
Підключення трифазного електродвигуна
Представлене обладнання має набагато більшу ефективність, ніж їх однофазні аналоги. З цієї причини попит на них також вищий, незважаючи на високу вартість. Магнітне поле типу, що обертається, з'являється вже відразу після включення електродвигуна в мережу 380 Вольт. При цьому жодних пускових пристроїв не потрібне. Схем підключення трифазних електродвигунів поширені лише 2: зірка та трикутник. Є ще суміщена схема, але вона зустрічається набагато рідше.
Якщо вам важливий саме плавний пуск, слід використовувати підключення типу зірка. Однак у цьому випадку показник потужності роботи електромотора буде набагато нижчим за його можливості. Якщо підключати виріб трикутником, він видасть повну документальну потужність. Тут є небезпечний момент: струм буде настільки високим, що може суттєво пошкодити ізоляцію проводів.
Саме з цієї причини для двигунів підвищеної потужності слід застосовувати комбіновану схему підключення. Процес запуску відбувається за схемою зірка, а коли трифазний двигун набере обертів і вийде на нормальний режим функціонування, автоматично (дуже часто вручну) відбувається перемикання на трикутник. Щоб здійснити перехід максимально безпечно, використовують спеціальні магнітні пускачі.
Підключення однофазного електродвигуна відбувається набагато простіше, проте він підходить в більшості випадків для домашнього використання. Для контролю промислових приладів та електроустаткування підходять саме трифазні електродвигуни. Для їхнього підключення краще запросити кваліфікованого фахівця.