Інструкція з експлуатації трифазних асинхронних електродвигунів АІР

У цій статті ми б хотіли розглянути всі технічні аспекти роботи трифазних асинхронних двигунів. Відразу варто відзначити, що для найбільш якісної та безперебійної роботи слід дотримуватися всіх нижчеописаних правил. Таким чином, ви запобігаєте будь-яким негативним умовам, що пов'язані з незапланованою поломкою або виходом з ладу.

Для роботи з асинхронними двигунами можуть допускатися тільки люди, які мають спеціальний дозвіл, а головне вміння для взаємодії з електроустановками, які спеціально вивчали пристрій електродвигунів даного виду, експлуатаційну документацію, а головне дотримуються всіх правил техніки безпеки та експлуатації.

Ця стаття з інструкції експлуатації асинхронних електродвигунів поширюється на моделі двигунів АІР з габаритами 56-355.

  • Температура навколишнього середовища від -20ºС до +40ºС;
  • Максимальна висота установки двигуна 1000 м над рівнем моря;
  • Номінальна робоча частота 50 Гц;
  • Підключення двигуна за схемою Δ або Y.

Технічний пристрій трифазного двигуна АІР

Без технічної узгодженості з постачальником забороняється спільна робота двигуна з частотним перетворювачем.

Зміст пилу в повітрі має бути не більшим:

  • 100мг/м3 – ступінь захисту IP55;
  • 10мг/м3 – ступінь захисту IP54;
  • 2мг/м3 – ступінь захисту IP23.

Позначення двигуна

Позначення двигуна

Установка двигуна

Дії перед монтажем

Насамперед слідує:

  • Перевірити двигун на предмет зовнішніх пошкоджень;
  • Перевірити на відповідність напруги та частоти від мережі живлення, які повинні відповідати даним, що вказані в таблиці двигуна;
  • Якщо є така необхідність, зняти стопорні пластини ротора. Вони можуть бути на боці робочого кінця валу;
  • Видаліть мастило із законсервованих частин двигуна;
  • Ротор повинен вільно обертатися від руху руки;
  • Виміряйте опір ізоляції статора обмотки. Якщо воно нижче 10 МОм, то двигун слід просушити;
  • Перевірити відповідність навантаження приводного механізму та потужності вибраного електродвигуна;
  • Динамічно відбалансувати з напівшпонкою деталі приводу, які встановлюються на вал.

Варіант виконання двигунів АІР

Монтаж

Насамперед слід зробити такі дії:

Зберігати двигун слід тільки в сухому приміщенні, при відносно низькому рівні запиленості. Також не допускаються різкі перепади температури, а також будь-які фактори, що спричиняють утворення роси та конденсату.

Незахищені поверхні фланцевого з'єднання повинні бути обов'язково захищені антикорозійним мастилом. При підйомі двигуна слід використовувати лише спеціальні вуха або римболти. Але перед самим підйомом простежте, щоб на них не було жодних пошкоджень.

Зберігання двигунів АІР

Основні правила безпеки під час роботи двигуна

Кожен асинхронний двигун повинен працювати і обслуговуватися при спостереженні кваліфікованого персоналу, які мають потрібні знання і дотримуються всіх правил безпеки. Під час підготовки до роботи та технічного обслуговування двигуна слід користуватися лише справними інструментами та обладнанням.

Температура зовнішнього кожуха двигуна може бути гарячою під час роботи, але вона не повинна перевищувати температури вище 80...100ºС. Також двигун слід заземлити.

Коли двигун вже ввійшов в експлуатацію, слід виконувати ці операції:

Здійснювати загальне спостереження за роботою двигуна, наглядаючи за нормальним технічним станом;

Проводити профілактичні роботи та технічне обслуговування не рідше одного разу на два місяці;

Якщо помітні відхилення величин нагріву корпусу, рівня шуму, вібрації, а також будь-які інші несправності в двигуні, то в цьому випадку слід провести ремонт обладнання, але не рідше одного разу на рік;

Якщо ви хочете використовувати електродвигун разом із частотним перетворювачем, то варто узгодити це з виробником!

Найпоширеніші причини виходу електродвигуна з ладу

  • Перевантаження в роботі;
  • Невідповідність напруги мережі та номінальної частоти;
  • Відсутність фази або неповнофазний режим роботи;
  • Неправильне встановлення або неправильне підключення перемичок у коробці висновків.

Монтаж та демонтаж двигуна

Складання та демонтаж будь-якого двигуна має здійснюватися кваліфікованим персоналом, який володіє потрібними навичками та технічними інструментами, дотримуючись техніки безпеки та методів роботи.

Якщо було порушено цілісність електродвигуна без відповідного схвалення, то постачальник має повне право відмовити в гарантійному обслуговуванні.

Підшипники повинні бути видалені за допомогою знімачів і лише у разі заміни.

Підключення та напрямок обертання

Напрямок обертання двигуна повинен бути за годинниковою стрілкою, якщо дивитися з боку кінця валу, коли фази L1, L2, L3 підключені до клем так, як показано на малюнку.

Схема підключення двигуна АІР

Щоб змінити напрямок обертання, поміняйте місцями підключення будь-яких двох кабелів.

Технічне обслуговування двигуна та загальний огляд

Щоб двигун показував високу продуктивність протягом тривалого часу, слід регулярно проводити ці дії:

  • Проводити зовнішній огляд та очищати двигун від бруду;
  • Перевірити надійність заземлення та стану контактів;
  • Виміряти опір ізоляції обмоток статора;
  • Перевірити надійність та справність кріплення двигунів до місця з'єднання та встановлення з приводним механізмом;
  • Періодично перевіряти натяжку болтових з'єднань та стану ущільнення по лінії валу;
  • Слідкувати за станом підшипників шляхом постійного прослуховування незвичайного шуму, вимірювати вібрацію та температуру підшипників.

Технічне обслуговування двигуна АІР

Змащення двигуна

Для двигунів із закритими підшипниками (132 габарит і нижче), мастило на підшипниках не потрібно міняти за весь термін експлуатації. Для двигунів з відкритим типом підшипників, іноді слід проводити поповнення або заміну мастила протягом деякого періоду часу, але не рідше одного разу на 2 роки.

Для змащування та поповнення використовувати тільки консистентні мастила на основі мінеральних масел з літієвим загусником. Старе мастило має бути видалене, а порожнини підшипників і кришка ретельно промиті бензином. Далі заповніть підшипник мастилом, а частину, що залишилася, розмістіть в порожнинах підшипникових кришок до половини об'єму або до 2/3.

Габарити

Кількість мастила

3000

1500

1000

750

г/підшипник

про/хв

про/хв

про/хв

про/хв

Інтервал у годинах роботи

Схема конструкції трифазного двигуна АІР

Основні несправності та методи їх усунення

Двигун при пуску не розгортається і гуде

Вірогідні причини:

  1. Зниження напруги мережі живлення;
  2. Перепутані початок та кінець фази обмотки статора;
  3. Двигун перевантажений;
  4. Привідний механізм несправний.

Методи усунення

  1. Знайти та усунути несправність;
  2. Здійснити приєднання фаз згідно зі схемою;
  3. Зменшити навантаження;
  4. Усунути несправність приводного механізму.

Зупинка працюючого двигуна

Вірогідні причини:

  1. Припинення напруги;
  2. Несправності у розподільчому пристрої та мережі живлення;
  3. Заклінювання двигуна або приводного механізму;
  4. Спрацював захист

Методи усунення

  1. Знайти та усунути розрив ланцюга;
  2. Усунути неполадки в механізмі розподільного пристрою та мережі живлення;
  3. Усунути несправність приводного механізму;
  4. Перевірити обмотку статора та усунути причину.

Вал обертається, але нормальна частота обертання не досягається

Вірогідні причини:

  1. Під час розгону відключилася одна з фаз;
  2. Падіння напруги в мережі;
  3. Надмірне навантаження.

Методи усунення:

  1. Підключити фазу, що від'єдналася;
  2. Підняти напругу до номінального значення;
  3. Усунути навантаження.

Підвищений перегрів двигуна

Можливі причини:

  1. Двигун перевантажений по струму;
  2. Підвищена або знижена напруга в мережі;
  3. Температура навколишнього середовища надмірно підвищена;
  4. Нормальна вентиляція порушена;
  5. Нормальна робота приводу механізму порушена.

Методи усунення:

  1. Зменшити навантаження до номінального;
  2. Усунути напругу в межах ГОСТ 183-74;
  3. Встановити допустиму температуру;
  4. Провести профілактику вентилятора, очистити кожух від бруду, що накопичився;
  5. Усунути всі проблеми в приводному механізмі.

Можливі причини:

  1. Міжвиткове замикання в обмотці статора;
  2. Обмотка однієї фази заземлена;
  3. Коротке замикання між фазами.

У цьому випадку необхідно провести ремонт обмотки.

Підвищена вібрація під час роботи двигуна

Можливі причини:

  1. Недостатня жорсткість фундаменту;
  2. Неспіввісність валу двигуна з валом приводного механізму;
  3. Привід або сполучна муфта не відбалансовано.

Методи усунення:

  1. Підсилити жорсткість фундаменту;
  2. Посилити співвісність;
  3. Відбалансувати муфту та привід.

Підшипники сильно перегріваються

Можливі причини:

  1. Неправильне центрування двигуна з приводом;
  2. Ушкодження підшипника;
  3. Змащення занадто багато або мало.

Методи усунення:

  1. Перевірити центрування;
  2. Здійснити заміну підшипника;
  3. Перевірити кількість мастила.

Знижений опір ізоляції обмотки

Можливі причини, це забруднення або відсирення обмоток.

Метод усунення полягає в тому, щоб осушити або замінити обмотку.

Широкий модельний ряд двигунів АІР

Дана інструкція не охоплює всього спектра дій асинхронних трифазних електродвигунів, а дає тільки часткову інформацію за методами застосування та якісної роботи. За більш детальною інформацією звертайтесь за консультацією до наших менеджерів, які завжди готові надати професійну допомогу. У нас Ви можете вибрати асинхронний двигун будь-якого виробника! Компанія "ОВК Комплект" працює для Вас!